Dag 14, Mae Sai – Chiang Saen (40 km)

Toch de witte reigers

De etappe had halverwege nog een pittig klimmetje van ruim 12% over 800 mtr.
Rond 12.00 uur kwamen we bij het drielandenpunt: The Golden Triangle.

Het drielandenpunt

De Gouden Driehoek is de plaats waar de rivier de Ruak in de Mekong stroomt, en waar de grenzen van Thailand, Laos en Myanmar bij elkaar komen. De naam is ontleend aan het feit dat de drie hier samenkomende landen verschillende muntsoorten hadden en goud gebruikte als internationaal betaalmiddel, onder andere voor de opium. Het opium museum was leuk om te bezoeken.

Het weer is zelfs warm en rond 13.00 uur zag Andri ons huidige onderkomen met zwembad, “Gin’s Maekhong Vieuw Resort & Spa”. We kregen een prachtige kamer, dronken een biertje (0,630 liter haha) op het terras van onze hotelkamer en namen een duik in het zwembad met prachtige tuin.

Daarna hebben we duizenden mieren, die op Andri zijn fiets zaten verwijderd met een spuitbus gif! De koplamp van zijn fiets zag zwart van de mieren. Hij had de mieren twee dagen geleden al meegenomen vanuit het Mae Chan, en vond het nu wel welletjes!

Helaas begon het weer te regenen om 16.30 uur en konden we er niet uit om naar Chiang Saen te fietsen. Chiang Saen is een oud stadje met 19e eeuwse muren, pagoden en gebouwen. Morgen fietsen we door Chiang Saen en zullen het dan maar bekijken. Het is inmiddels 18.00 uur en het regent nog steeds behoorlijk. Ik ben benieuwd of het leuke bamboebruggetje dat naar de Mekong leidt morgen nog begaanbaar is! Tot morgen.

3 reacties op “Dag 14, Mae Sai – Chiang Saen (40 km)”
  1. Hoi Andri & Henny,

Hartstikke mooi jullie verhalen en foto’s!! Wat een bijzondere ervaring moet dat zijn zeg reizen op de fiets door Thailand.. héél veel plezier nog!

Groetjes Tessa & de rest van de collega’s op kamer C06.04 ;-))

2. Hallo fietsers,

Erg leuk om jullie zo te volgen. Dat is toch een hele andere ervaring dan een Europese fietsvakantie! We kunnen ons op dit moment ook een voorstelling maken van de tropische buien die jullie regelmatig moeten meemaken, want hier is het nu niet veel beter. Blijf genieten van de ontmoetingen en belevenissen en vooral het reizen per fiets, want dat blijft natuurlijk geweldig mooi! Hartelijke groeten van die andere fietsliefhebbers.

3. Hoi Andri en Hennie troost voor jullie, we zitten ook in de regen op de camping in Nederland .