Dag 13, Mae Chan – Mae Sai (50 km)

Na ons Thais ontbijt zijn we om 09:00 vertrokken. Vandaag hadden we een vlakke etappe over zowel drukke als rustige wegen. Op die rustige wegen waanden we ons soms alleen op de wereld. Wat een rust. Na 30 minuten moest Henny ontzettend naar het toilet. Keuze 1: Langs de drukke weg in de berm. Keuze 2: kijken of er een toilet is bij de tempel. Het werd keuze 2.

Hier was gelukkig een toilet

Onderweg zagen we ook erg veel witte reigers. Helaas stonden ze in de rijstvelden iets te ver voor een mooie foto.

Hier worden kruiden in zakjes gedaan

Een Thais crematorium

De 50 km waren snel weggetrapt en om 13:00 hadden we het hotel “Chour Palace Hotel” in Mae Sai gevonden. Een zeer luxe kamer voor 800 THB (ongeveer € 22) incl. ontbijt.

Mae Sai is het noordelijkste stadje van Thailand, 891 km van Bangkok. Dit is een grensplaats met Myanmar ( voorheen Birma) aan de Mae Sai rivier. Een brug met een blauwe poort verbindt Thailand met Myanmar.

De grensovergang

Aan de andere kant van de brug ligt Myanmar

Als we de grens zouden overgaan dan wordt bij terugkomst in Thailand het oude visum voor 30 dagen (voor ons van 13 juli t/m 11 augustus) omgezet naar een nieuw visum voor 15 dagen, dus t/m 9 augustus en dat is tekort. We vliegen pas de 10e terug naar Nederland. Daarom geen bezoek aan Myanmar. Gelukkig hebben we nog de foto, haha.

Achter de drukke hoofdweg is een wirrewar van straatjes met diverse marktkraampjes. Eg gezellig en kleurrijk.

Ook hier regent het zeer hevig om 16:00. Henny heeft toch maar een paraplu gekocht. Door de hevige regenval ’s avonds konden we niet naar de Night Bazaar en hebben maar een biertje op de kamer besteld.

Wij lezen trouwens met plezier jullie leuke reacties!

3 reacties op “Dag 13, Mae Chan – Mae Sai (50 km)”
  1. Hoi Henny & Andri,

Super mooie fietsreis. Ik geniet weer volop van jullie verhalen en gave foto’s. Een mooie mix van natuur, cultuur en het leven van de Thai. Nog veel plezier met het vervolg van jullie avontuurlijke reis in het Verre Oosten!

Veel groeten uit een regenachtig en winderig Oss,

Carlo

2. Gelukkig paraplu want geen biertje of2 ha ha is geen doen natuurlijk.hier is de herfst ingetrede dus geniet maar beter van die regen daar is nog lekker warm .dikke kussen van ons