Dag 5, Hamm-Uentrop – Neuhaus-Paderborn (75 km)

Toch na een goede nachtrust zijn we om 08.30 eerst naar een Autohof gefietst. Hier is een Mc Donald’s en dus WiFi. Hier hebben we lekker ontbeten en ik heb de site bij kunnen werken. De foto’s zal ik later toevoegen, deze wifi is erg langzaam. Om 10.00 pikken we de route weer op. Het weer was goed, 25 graden. Wel erg veel tegenwind (oosten wind) maar wel lekker fietsweer, ein bischen stumpfen!

In Hovestadt staat een een mooi kasteel

Schloss Hovestadt

De dorpjes worden leuker, we zien meer vakwerk huizen. De beroemde Marienkirche in Lippstadt staat helaas in de steigers.

Marienkirche in Lippstadt

We rijden de stad uit langs de Lippe en steken dan door naar het Boker-kanaal. Onderweg komen we de 2 Belgische vrouwen weer tegen welke we gister op de camping hadden gesproken. Ook zij fietsen naar Praag. De route  gaat verder langs slootjes en kanaaltjes.

Brugje over de Lippe

En om 14.00 horen we in de verte onweer en in een mum van tijd zaten we midden in de regen. Dit duurde gelukkig maar een paar minuten. Zo fietsen we naar Delbrück. Een leuk  plaatsje met vakwerkhuisjes. In de verte blijft het rommelen en de lucht wordt bijzonder donker. Met nog 15 km te gaan voordat we bij de camping zijn. Gelukkig hebben we het droog gehouden maar we hebben dan ook flink doorgefietst. Om 16.00 zijn we aangekomen op camping Stauterrasse in Neuhaus-Paderborn. Op deze camping is WiFi aanwezig dus ik kan de foto’s nu uploaden. We hebben vanavond een heerlijke goulash soep gegeten en een vlees en kaas plankje met brood  (en Andri met twee spiegeleieren).

Het vlees en kaas plankje

Morgen gaan we wat meer klimmen.

2 reacties op “Dag 5, Hamm-Uentrop – Neuhaus-Paderborn (75 km)”
  1. Hoi Henny & Andri, ik ben vanavond even bij moeders op bezoek geweest. Sandra, Benny, Lenny en een aantal kinderen waren er ook. Het was gezellig om even bij te praten. Meteen gevraagd of jullie een blog bijhouden van jullie fietsreis naar Praag en Venetie.

Ja dus! Ik heb net na thuiskomst dus meteen alle verslagen tot nu toe, de 24e, gelezen en de foto’s bekeken. Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Ik wens jullie nog veel mooie fietsdagen en veel plezier met het doorkruisen van al die mooie landschappen, dorpjes en stadjes. Het ziet er tot nu toe al erg gaaf uit.

Met sportieve groet,

Carlo

2. haai luitjes het gaat wel goed zo te zien ,maar jullie hoofden zijn nog vol
    ……hemd horloge hoofd vergeten…..komt goed fietse xxxxx