Dag 11 Habarana

Vanochtend om 05.45 uur werden we opgehaald voor een jeep safari in het natuurreservaat Minneriya.

We gingen samen met een gids om 06.00 uur het park in en zagen meteen een aantal hertjes. Het park is groot en heeft meerdere watertanks waar heel veel waterbuffels, olifanten en andere dieren komen drinken.

We zagen ibissen, reigers, pelikanen die als groep samen werken om de vissen bij elkaar te jagen, een jakhals, visarenden en andere arenden, helaas maar twee olifanten, neushoornvogels, verschillende soorten apen, vele pauwen en diverse vogels waarvan we de naam niet meer weten.

En we zagen de zon op komen, wat erg mooi was. Om 09.30 uur waren we weer terug bij onze homestay.

De eigenaar maakte weer een heerlijk ontbijt en daarna is Andri gaan kijken of hij mijn voorwiel kon maken. Daar zat een flinke slag in. We hadden gisteren 5 km voor het hotel een klein ongelukje gehad. Een auto nam de binnenbocht waarop ik remde en Andri te laat remde en op mij klapte. We hebben wat schaafwondjes en verder zijn we oké! De eigenaar is met Andri naar een fietsenmaker gegaan en deze heeft het voorwiel weer gericht.

Intussen heb ik de was gedaan. Gelukkig is de fiets weer in orde! De rest van de dag hebben we heerlijk relaxed voor het kamer gezeten. Vanavond gaan we om de hoek bij een klein restaurantje rijst en curry eten. Morgen gaat de reis verder via Giritale naar Polonnaruwa.

Dank je wel voor jullie leuke en lieve reacties!

6 reacties op “Dag 11 Habarana”
  1. Ahoy! Leuk verhaal weer. Fijn dat jullie goed door het ongelukje heen gekomen zijn. Wij hebben inmiddels los gegooid en gaan onderweg naar Frankrijk. Vandaag Roompotsluis en morgen Blankenberge hopen we. Onderweg reizen we met jullie door Sri Lanka! Have fun en be safe! ?

2. Jeemig jeemig wat super mooi allemaal.
    En leuk zo scheuren in de jeep.hier raken jullie niet over uit verteld de eerste jaren xxx