Dag 6, Royal Ping Garden – Chiang Dao (27,6 km)

Tijdens het ontbijt om 08:00 uur begon het weer te regenen. Het zette gelukkig niet door en rond 09:00 uur zijn we droog vertrokken richting Chiang Dao. Na 4 km klimmen (ca 5%) komen we bij het olifantentrainingskamp.

Om 10:00 uur werden de olifanten gevoerd met kleine bananen en een kwartiertje later werden ze heerlijk gewassen in de rivier.

Er volgde nog een show met boomstammen. dit kamp staat bekend om de diervriendelijke behandeling van de olifanten.

Het blijft heuvelachtig en gelukkig droog, rond de 34 graden. Het is bewolkt maar heerlijk fietsweer. In Chiang Dao hebben we een heerlijk Thais soepje gegeten en pisang goreng. Hier hebben we ook een lugubere foto gemaakt bij een tempel.

Na 6 km komen we bij ons overnachtingsadres in de bergen: Malee’s Nature Bungalows. Het is 13:00 uur. Dit is een bungalowparkje met een prachtige tuin en gerund door een Thaise vrouw (Malee) en haar Zwitserse man. We krijgen een mooi klein bungalowtje.

Eerst lekker een biertje en daarna douchen.

Om 14:00 uur zijn we naar de Chiang Dao Caves gegaan.

Dit was een bijzondere ervaring en Henny heeft weer wat angst overwonnen. Na binnenkomst kregen we een gids met een olielamp toegewezen. Zij leidde ons door zeer nauwe gangetjes en grote zalen. Indrukwekkend! Bij de uitgang begon het weer gigantisch te plenzen. Dus maar even geschuild en een bao pao gegeten.

Heerlijk maar wel een zoete. We fietsen weer terug langs Malee’s en kwamen na 600 m bij de ingang van de tempel “Wat Than Pha Plong”, hoog in de bergen, met een trap van 500 treden. Met onderweg een aantal wijze spreuke. Dit was het klimmen zeker meer dan waard. Een prachtig uitzicht!

Daarna terug naar de bungalow. Op het terras wat gedronken en om 18:30 uur heerlijk gegeten. Malee kan super koken. Overigens regent het weer heftig. Na het eten kwam Malee “longan” brengen. Dit zijn vruchten aan een stokje en groeien hier volop aan de boom. Het smaakt naar lychee. Dit was een geweldige dag. Op naar morgen.

Een reactie op “Dag 6, Royal Ping Garden – Chiang Dao (27,6 km)”