Dag 24 Tangalle – Mirissa (47 km)

De route van vandaag

Tijdens ons heerlijke Srilankaans ontbijt hadden we een goed gesprek met de eigenaar van Green Cottage Hill. Hij vertelde dat veel buitenlandse bedrijven de grond aan de kust hebben opgekocht voor een prikkie, hotels bouwen en dan de toeristen naar Sri Lanka halen. De toeristen worden van alle gemakken voorzien maar komen niet in contact met de Sri Lankanen.  Het geld komt dan ook niet bij hen terecht maar stroomt het land weer uit. Dat is zorgelijk. Hij vertelde dat er eigenlijk geen daadwerkelijk plan is van de regering, iedereen krijgt wel zijn stukje grond om te wonen en leven, maar iedereen doet maar wat.

Om 08.15 uur zijn we vertrokken via Matara naar Mirissa. We fietsten constant langs de kust. Bij Dewinuwar stond het Dondra  lighthouse. Dit is het meest zuidelijke puntje van Sri Lanka.

Eilandje voor Matara

Het was maar 47 km en om 12.30 uur waren we al bij ons overnachtingsadres Resort of Happiness.

We hebben weer een super mooie kamer met balkon. Het is vandaag bewolkt maar aangenaam qua temperatuur 30 graden. Ons rondje Sri Lanka wordt al aardig gesloten. Woensdag 15 augustus moeten we weer in Negombo zijn, we hebben dus nog maar vijf dagen om van dit prachtige land te genieten. Snif snif. ‘s Middags zijn we naar de haven gelopen. Het was weer een druk kleurrijk geheel.

De vis werd ook weer verhandeld. Op de grond lagen grote stukken zwarte vinnen met vliegen. We denken dat het vinnen waren van haaien. Nou je hebt gelijk geen zin meer in deze vis. Wel zagen we veel visjes, iets groter dan onze haringen, die werden gelijk in tempex-dozen gedaan en verhandeld, dat zag er beter uit. Daarna zijn we naar The Secret Beach gelopen. Dit was een aanrader van Reisjunk. De weg werd aangegeven met hele kleine bordjes en na een flinke beklimming en afdaling door de jungle kwamen we daar aan. Het was inderdaad een prachtig strandje met weinig mensen en een chillbar met reaggie muziek.

Heerlijk een mojito en biertje gedronken en genoten van het strand. Morgen gaan we via Galle naar Hikkaduwa.

Een reactie op “Dag 24 Tangalle – Mirissa (47 km)”