Dag 19 Ella – Tissamaharama (107 km)

De route van vandaag

Vanochtend om 07.30 uur weer sinds een paar dagen op de fiets. We hebben vandaag gefietst van Ella via Kathagarama naar Tissamaharama. De eerste 27 km gingen flink naar beneden naar Wellawaya. Een prachtige afdaling was dat. Onderweg kwamen we langs de Rawana waterval. Dit is een 100 meter hoge waterval.

Daarna fietsen we een stuk op een A-weg. Na Buttala hebben we de B35 genomen, deze was het een stuk rustiger. Onderweg zagen we veel agrariërs die net hun graan hadden geoogst. Het graan werd gewoon op de weg gelegd om te drogen. Heel apart.

Vlak bij het Yalapark zagen we twee neushoornvogels. Wat zijn dat toch prachtige grote vogels. We fietsten een heel lang stuk tussen het Yalapark en Lunugamwehera nationaal park.

Het was best warm (38 graden).

Er was vandaag ook weer een zuidwestenwind. Dat was op zich lekker maar bij Detaguwa Wewa, een meer bij Katharagama, werden we van onze fietsen geblazen. Dit was heftig en we waren dan ook blij er voorbij te zijn.

Om 15.00 uur kwamen we aan bij ons guesthouse Traveller’s Home Hotel. Moe maar voldaan! Onze kamer is prima en ze hebben zelfs een biertje voor ons. Wat willen we nog meer!

5 reacties op “Dag 19 Ella – Tissamaharama (107 km)”
  1. Hoi fietsers, 38 graden en 108 km fietsen! OMG! Ben blij dat ik de trappers van mijn hometrainer weer een beetje rond kan krijgen. ? Maar wat een heerlijke vakantie hebben jullie.

2. Ahoy happy bikers!
    Weer even een reactie van mij. Wat gaaf allemaal om te lezen. Echt doordouwers hoor! Heel veel plezier verder! Groetjes uit Boulogne!

3. net als boven staande heb ik nu weer alles gelezen, wat een prachtige tocht maken jullie ik zie dat jullie ook 38 graden hebben hier is het ook tropisch,maar dat zul je al wel gehoord hebben wij wensen jullie nog veel veilige fiets kilometers, hartelijke groeten Ome Jan Tante Rikie

4. Hallo reizigers,

Vandaag weer eens bijgelezen. Wat hebben jullie toch een geweldige reis. Zo leuk om jullie op een afstandje te volgen. Veel succes met de volgende dagen.