Dag 20, Phayao – Ban Mo (79,4 km)

Gelukkig met het oog van Henny gaat het heel goed. Vanochtend weer rond 08:30 vertrokken. Het was 22 graden en erg bewolkt. Deze route was erg leuk!

Een van de vele straatnaamborden

Mango's groeien hier volop

Mango’s groeien hier volop

We waren redelijk snel van de drukke weg af en fietsten via een landelijke weg naar het begin van de 11 km lange klim (5 tot 10%). De klim was best pittig maar zeker te doen. De zon kwam er weer door. Op de top een geweldig uitzicht op het meer van Phayao. De klim was best te doen. Voor Andri van het een 1 en voor Henny een 2. ( De Zwitserse dames in My Dream, dag 10, hadden een gradatie van een zware dag: een 1 als je het vanaf het begin erg leuk vindt, een 2 als je het ’s avonds na afloop toch leuk vindt, een 3 als je het na een jaar het best wel leuk vond en een 4 als je het helemaal niks vond.) Hier hebben we een knoflookworstje aan spit gegeten en gedroogde mango’s.

In de verte ligt het meer van Phayao

De afdaling was heerlijk. Halverwege kwamen we langs een waterval.

In plaats van rijstvelden was de omgeving vandaag maisvelden en uitgestrekte bossen met bamboe en bananenbomen. Er waren wel weinig stalletjes en dorpjes.

We hadden inmiddels al 60 km erop zitten en kwamen in het dorpje Wang Nua. Hier hebben we Som Tham gegeten (een erg pittige papaya-salade). Hierbij kregen we ook een bordje met kool en wat groen stengels.

De dame van het stalletje zei dat het “aroy” was, wat verrukkelijk betekent. Dat was ook zo en het bluste tevens het pittige eten. Er volgde gelijk een klim van 3 km met een hellingspercentage van 10 tot 13%, pffffff…. De zon bleef volop schijnen. Het was dus behoorlijk zweten! Een mooie afdaling leidde ons naar de vallei waar ons overnachtingsadres was. Dit lag 6 km van de route af maar is zeker de moeite waard. Rond 16:00 kwamen we aan bij Cabbage & Condoms. De naam suggeert wat anders maar het is er goed vertoeven.

In totaal hebben we vandaag ruim 975 hoogtemeters gemaakt.

Hoogteprofiel van deze dag

We kijken uit naar morgen 😉

3 reacties op “Dag 20, Phayao – Ban Mo (79,4 km)”
  1. Oh en wat erg dat jullie geen bier konden drinken hoop dat het goed kom ha ha we halen wel al vast een kratje voor als jullie weer in ons kikkerlandje zijn