Dag 14, Bregenz – Dingelsdorf (76 km)

Zon en super heet!

De tent afgebroken en op het terras ontbeten. Om 09.45 uur vertrokken. Omdat we ons einddoel gisteren bereikt hebben en nog niet in ons pensionnetje kunnen, hebben we besloten om alvast de Zwitserse kant van de Bodensee te fietsen richting Konstanz.

Nog wat kuchen gekocht in Oostenrijk en nu een echte grensovergang gezien. Gaißau/Rheineck.

De grensovergang

Het Zwitserse landschap viel ons tegen. De fietsroute gaat contant langs het spoor. En is recht en vlak. We zien wel fruitgaarden met appels en peren. Daarna Duitsland weer ingefietst. In Konstanz wat gedronken. Om 15.30 uur na 4,5 uur fietsen op camping Fließhornn in Konstanz-Dingelsdorf aangekomen. Daar was eigenlijk de camping vol maar wij mochten op een camperplek staan.

Ons plekje

In de hitte gauw de tent opgezet en gevlucht naar het terras. Gelukkig konden we nog een tafeltje reserveren voor het avondeten om 19.30 uur. Omdat het bij de tent te heet was, zijn we aan het water gaan zitten. Het strandje leek op het strandje van onze camping twee jaar terug aan het Comomeer. Het meer is prachtig en morgen zullen we aan de overkant ons appartement betrekken. Al om half 10 naar de tent gegaan en verplicht in de tent gevlucht, want we werden lek gestoken door honderden kleine mugjes.